Zasady oceniania, klasyfikowania i promowania
w czasie pracy zdalnej
Zasady oceniania w czasie pracy zdalnej
1. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym mają charakter przejściowy.
2. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym/na odległość wprowadza się w celu umożliwienia realizacji podstawy programowej oraz monitorowania postępów edukacyjnych uczniów w okresie, w którym tradycyjna forma realizacji zajęć jest niemożliwa do kontynuowania.
3. Zdalna realizacja treści z podstawy programowej odbywać się będzie z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez nauczyciela.
4. Ocenie podlega wiedza i umiejętności ujęte w materiałach przesyłanych uczniom z każdego przedmiotu.
5. Nauczyciele prowadzący zdalne nauczanie będą umieszczali w dzienniku elektronicznym opisy zadań dla uczniów danej klasy i odpowiadali na zapytania uczniów i rodziców, także za pomocą EduDziennika. Działania te będą widoczne w zakładce Praca domowa lub Wiadomości.
6. Nauczyciel, uczeń mogą kontaktować się za pomocą poczty elektronicznej, platform edukacyjnych, komunikatorów i aplikacji do komunikacji audio lub audiowizualnej wybranych przez nauczyciela.
7. Jeśli uczeń nie ma dostępu do materiałów, jego rodzic/prawny opiekun informuje o tym wychowawcę, który wraz z nauczycielem ustala sposób przekazania uczniowi potrzebnych materiałów i informuje dyrektora szkoły.
8. Klasyfikowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach opisanych w statucie Zespołu Szkół Budowlanych Przyzakładowych PBP „Chemobudowa – Kraków” S.A.
9. O zagrożeniach oceną niedostateczną nauczyciele informują rodziców/prawnych opiekunów w terminie wynikającym z harmonogramu pracy szkoły poprzez dziennik elektroniczny. Oceny proponowane podawane są w dzienniku elektronicznym.
10. Przy ocenie cząstkowej (bieżącej) oprócz wiedzy i umiejętności brane są także pod uwagę takie czynniki jak: systematyczność i zaangażowanie ucznia, co ocenia nauczyciel.
11. Przy wystawianiu oceny śródrocznej z przedmiotu bierze się pod uwagę:
– oceny bieżące z I półrocza przed zawieszeniem zajęć,
– oceny bieżące uzyskane przy zdalnym nauczaniu za okres od 19.10.2020r. do czasu jego zakończenia,
– oceny bieżące po zakończeniu okresu zdalnego nauczania (w przypadku zakończenia tego okresu).
12. Przy wystawianiu oceny śródrocznej z zachowania bierze się pod uwagę:
– postawę ucznia wg kryteriów zawartych w statucie, uwagi pozytywne i negatywne z I półrocza przed zawieszeniem zajęć,
– ocenę wystawia wychowawca z uwzględnieniem opinii pozostałych nauczycieli oraz samooceny ucznia.
13. Pozostałe zasady oceniana, klasyfikowania i promowania reguluje Statut.
Sposoby sprawdzania wiadomości i umiejętności na czas nauki zdalnej ujęte są w aneksach do kryteriów oceniania z poszczególnych przedmiotów.
· Odpowiedź ustna:uczeń umawia się na odpowiedź ustną w czasie konsultacji on-line/telefoniczną z własnej inicjatywy lub z inicjatywy nauczyciela. Nauczyciel powiadamia ucznia o tym w dzienniku elektronicznym lub w czasie lekcji on-line. Podaje zagadnienia, które uczeń powinien powtórzyć. Jeśli uczeń nie stawi się bez usprawiedliwienia na konsultacjach traktowane jest to, jako nieprzygotowanie i skutkuje oceną niedostateczną. Uczeń może być pytany na lekcji na zwykłych zasadach.
- Zadania pisemne: nauczyciel wyznacza termin wykonania zadania/wysłania pracy. Uczeń przesyła odpowiedzi, załączniki itp. na podany przez nauczyciela adres e-mail do komunikacji lub w inny sposób ustalony przez nauczyciela. Zadania, nauczyciel odnotowuje w EduDzienniku – zakładka: „prace domowe”
- Zadania mogą być przez uczniów przesyłane w formie skanów, zdjęć, plików tekstowych w określonym przez nauczyciela terminie i na wyznaczony adres, komunikator itp.
- Uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, które zostaną ocenione zgodnie z kryteriami. Niedotrzymanie ustalonego terminu jest równoznaczne z oceną niedostateczną. Prace niesamodzielne będą oceniane na ocenę niedostateczną.
- Poprawa ocen – uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za zadania wykonywane w czasie zdalnego nauczania w sposób i w terminie wskazanym przez nauczyciela, po uprzednim uzgodnieniu.
- Uczeń chętny do wykonania dodatkowej pracy na wyższa ocenę umawia się z nauczycielem.
· Praca zdalna w wychowaniu fizycznymrealizowana będzie z podstawy programowej, do której zaliczamy elementy edukacji zdrowotnej, przepisy gier zespołowych, historię Igrzysk Olimpijskich ery nowożytnej i starożytnej. Wszystkie wiadomości dla uczniów będą przekazywane w formie prezentacji, konspektów oraz filmów instruktażowo-pokazowych. Uczniowie będą oceniani za zadane referaty, mini – prezentacje lub odpowiedzi z testów/quizów wyżej wymienionych elementów podstawy programowej.
Uczeń może wykazać się swoją wiedzą poprzez:
· Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania itp.) wyznaczonych przez nauczyciela, a następnie przesłanie ich na wyznaczony przez nauczyciela adres mailowy lub grupę społecznościową, komunikator itp.
· Wykonanie zadań (kart pracy, testów, odpowiedzi na pytania itp.), które dołączone są jako załączniki do wiadomości w EduDzienniku.
· Wykonanie zadań na platformach edukacyjnych.
· Rozwiązywanie zadań sprawdzających wiedzę (kartkówek, testów, sprawdzianów, prac klasowych), testów powtórkowych i ćwiczeniowych na platformie -Microsoft Teams.
· Udział w dyskusjach on-line, wypowiedź na forum.
· Wykonanie innych prac np.: referaty, prezentacje, projekty itp.
· Informacja na temat zadań sprawdzających wiedzę umieszczana będzie w EduDzienniku.
· Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe, co oznacza, że uczeń musi posiadać z nich ocenę.
Monitorowanie postępów ucznia
· Monitorowanie postępów uczniów oraz weryfikacja ich wiedzy i umiejętności następuje poprzez wykonanie zadań w zdalnym nauczaniu.
· Informacja zwrotna nauczycieli jest sposobem informowania uczniów i rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach.
· Komunikacja z rodzicami odbywa się przede wszystkim przez Edudziennik. Dopuszczalne są także inne formy ustalone z rodzicami, a z uczniami w sposób ustalony przez nauczyciela.
· Konsultacje uczniów i rodziców, z nauczycielem prowadzącym, odbywają się w każdy powszedni dzień poprzez Edudziennik lub też inny środek komunikacji ustalony przez nauczyciela.
Uwzględnianie indywidualnych potrzeb ucznia
· Podczas zdalnego nauczania nauczyciele uwzględniają potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi.
· Nauczyciele uwzględniają możliwości psychofizyczne uczniów do podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia oraz ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć w okresie zdalnego nauczania.
Dyrekcja Szkoły